21 Ekim 2015 Çarşamba

UZAK DOĞU MUTFAĞI /DENEME 1


!!

Ehem, Kore dizi ve filmleri kariyerim bundan tam iki yıl önce başladı. Arkadaşımla evde balo saatinin gelmesini beklerken yapacak bir şeyler arıyorduk. Sonra arkadaşımın aklına bana zorla k-drama izletmek geldi. Tabii ki BOF!

O gün sadece yarım saatini izlemiştik. “Bu ne ya? Böyle saçma sapan şeyleri mi izliyorsun sen?” demiştim arkadaşıma.

Demeyin! Bağımlılık yapıyor. Gerçekten.


İnsan o kadar dizi izleyince Kore kültürünü merak etmeye başlıyor. Özellikle büyük bir iştahla yedikleri yemekleri.

Kitap Eylemi(unnnniiiiii) ile birlikte“Zaman Kore yemeği deneme zamanıdır!” nidalarıyla Kore restoranına gitmeye karar verdik. Market Noodle’yla  başlayan maceramızı genişletecektik.

Soluğu Han Sarang’da aldık. Restoran seçimimizin nedeni okuluma yakın olmasıydı.

Her yerde kitap okuyabilirim.

Restoranın sahibi bizi iyi karşıladı, hatta sanırım sohbet edecekti lakin; ben olanca sazanlığımla ‘Üst kata geçebiliyor muyuz?’ diye lafı adamın ağzına tıkayınca, sohbet yalan oldu.

Heyecanlı bir şekilde menüyü inceleyip birer yemek seçtik. Amaç denemek tabii. Ramen yokmuş, birkaç aydır Kore’den erişte getiremiyorlarmış. Bu durumda biz de bulgogi ve dak bokkeum sipariş ettik.


Dak bokkeum, soslu tavuk. Koreli arkadaşım bana sürekli fotoğrafını yolluyordu, ben de merak etmiştim. Hata etmişim. Tavuk tatlı! Ayrıca tavuk parçaları tavuktan çok ekmeğe benziyordu. İki yudumdan fazlasını yiyemedim.

Bulgogi, dana etinden yapılmış bir yemek. O da tatlı ama dakbokkumun yanında tatlılığı fark edilmiyordu.

Mezelerden patates olanıyla karnımı doyurmaya çalıştım.
Diğer mezeler: kimchi, patlıcan(denemedim), turp turşusu.


Damak zevkimizi genişletememiş , Kore ziyareti hayallerimizi bir müddet daha ertelemiş olarak fakat "iyi ki denedik " düşüncesiyle çıktık restorandan .


Bitmiş hali.

15 yorum:

  1. Oda arkadaşımın "Ya kesin izleyin gerçekten bağımlılık yapıyor" cümlelerini tekrar tekrar duymamak için izledim ilk kore dizimi. Ve benimki de bof'tu :) Birinci bölümü izledikten sonra inanılmaz bir bağımlılık oluştu bende. Ben kardeşime bulaştırdım, o arkadaşlarına. Bu şekilde halka halka yayıldık :)) Benim kore dizisiyle tanışmam bu şekilde oldu :)
    Senin gibi ben ve kardeşim de kore yemeklerine merak salmıştık, gidip tatmamız gerekecek :) Bakalım biz beğenecek miyiiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kore dizisi ülkemize halka halka yayılmakta :)) Arkadaşımdan bana, arkadaşından sana... Umarım senin denemen hüsranla sonuçlanmaz. Eğer tuzlu olması gereken şeylerin tatlı olmasını seviyorsan, beğenirsin bence :D Yine de bizim mutfağımızdan çok farklı bir mutfakla karşı karşıyayız. :))

      Sil
  2. merhaba bende bloğuma beklerim, takipdeyim sizi :)

    YanıtlaSil
  3. hah haa ay dur denerim ben de. unnine selam söleeee. o da sever kore şeysilerini. trump towers'ın yanında da var kore yiyecek mağazası aklında olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene dene :D Bakalım beğenecek misin, yorumlarsın :)) Onun da sana selamı var. Ciddili misiiin? Öğrendiğim harika oldu :D Biraz zaman geçsin, bunların tadını unutayım, giderim. :D

      Sil
    2. @deep as. :D tam adres lazım bize , yoksa taksimin arka sokaklarında telef olabiliyoruz :) @kağıt salıncak, kuzu sen onları unutana kadar çok zaman lazım ya :D dayanamayabilirm o zamana kadar :D

      Sil
    3. trump towers'ın yanındaki işhanı. trump'ın girişine arkamızı verirsek hemen soldaki işhanının giriş katında. :)

      Sil
    4. @deep ,

      tenks , bu kore şeysilerinden şişlide de varmış deep , onu da tarif edersen bir zahmet , :D Deep Map :D

      Sil
  4. sanırım uzak doğu mutfağı bana çok uzak. O soslar ve tatlar bizim tatlara hiiç benzemiyor ama denemek güzel olmuştur :)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, damak tadımıza biraz uzak. O yüzden yadırgıyoruz :))

      Sil
  5. Çok meraklıyımdır dünya mutfağına. Rameni evde de yapabilirsin ben denedim. Yalnız o kore dizilerini bende sevemiyorum ve etrafımda çok seven insan var. Nasıl sevmeye başladıysan banada söyle. Bikaç bölüm zorla izlesem ısınır mıyım? Mimikleri çok abartılı geliyor ve sanki inandırıcılığını kaybediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rameni denedim de, bir de tam olarak Kore usuluyle yemek istiyorum. :) Mimikleri diziden diziye göre değişiyor, genelde çok abartılı bulmuyorum ama alışmış da olabilirim. Ben başta zorla birkaç bölüm izleyip, ardından bir bölüm daha bir bölüm daha derken diziyi bitirenlerden oldum :D Devamı da ardından geldi. Koreceyi sevmeye başladığım için diziler daha da güzel gelmeye başladı :)

      Sil
  6. kore yemeklerini merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunları beğenmeme rağmen, ben de merak etmeye devam ediyorum :))

      Sil