30 Ocak 2016 Cumartesi

9) FAKAT MÜZEYYEN BU DERİN BİR TUTKU - İLHAMİ ALGÖR

İletişim Yayınları
58 sayfa

Fakat Müzeyyen bu derin bir tutku… Adı çok güzel değil mi? Harika. Şahane. Muazzam. Güzel olan bütün sıfatlar. Kabul edin, dikkat çekici.

Kitap, adını içinde geçen bir diyalogdan alıyor, hatta o konuşma arka kapak yazısı oluyor. Adam der ki: “Fakat Müzeyyen bu derin bir tutku” Cevap şudur: “Evet, biraz sapık ve tek taraflı bir tutku”

İlk İlhami Algör kitabım ama son olmayacak.

İç sesinizle konuşur musunuz? Kahramanımız da iç sesiyle konuşan, tartışan biri. Alengirli cümlelerle bizi dünyayı sorgulamaya itiyor.

Yaşadığınız hayatta bir eksiklik var ama ne olduğunu bilemiyorsunuz. Anlaşılmadığınız bir dünyadasınız. Kitapta da bunu hissediyorsunuz, o yarım kalmışlık hissini ziyadesiyle tadıyorsunuz.

Kitabı bitirdiğimde kendi kendime Müzeyyen’le de konuşmaya başlamıştım.

Başta anlatmam gerekeni şimdi sonda anlatacağım.

İtiraf etmek gerekirse, bu kitabı almak hiç aklımda yoktu. Adına bayılıyordum ama sadece buydu.

Memlekette arkadaşımla şehri üçüncüye turlarken ne göreyim? Eski kitapçım! Kendisi sokak değiştirmiş, biraz da büyümüş.

Kitapları bıdıklarken yine adı dikkatimi çekti, kitapçıyla da yeni çıkanları falan konuşuyorduk. Kendisi iyi bir okur ve satıcıdır. Sattığı her kitap hakkında bilgisi vardır.
Kitap almadan çıkmak olmaz tabii, anlık kararla kitaba yöneldim, indirimle çantama attım.

“Kitap almadan çıkmak neden olmaz Elif?”
“Fakat Müzeyyen bu derin bir tutku…”
“Evet, biraz sapık ve tek taraflı bir tutku”

***

“Tütünümü, anahtarımı aldım, evden tam çıkıyorum, bir şeyin eksik olduğunu, eksik olanın ruhum olduğunu fark ettim. Önemsemedim. Yol, bana uygun bir ruh önerebilirdi.”

“Bir şey içime oturmuş kalmıştı. Yok olmak. Toz olmak istiyordum. Varlığım orada olmamalıydı. Gelip beni alsalardı. Uzaydan ya da bir yerlerden gelselerdi. Sessiz sedasız kaybolsaydım. Yerime Kız Kulesi’ni bıraksalardı. Ne alakaysa?”

“Bir nefes çıktı içimden, sessizce. Ev inledi, eşyalar, pencereler, sokak, sokaktaki çöp dağı, dağı eşeleyen it çetesi, taş ve ahşap evler, sokak lambaları, ayak sesleri, sarhoşlar, evsizler, neonlar, gece yarısı, Roman mahallesi inledi.”


““Nereye gidiyorsun çocuk,” dedim içimden, “büyümeye mi?””


40 yorum:

  1. İsmi gerçekten ilgi çekici.İlhami Algör kitaplarının hiç birini okumadım. Yorumunu okuduktan sonra dikkatimi çekti mutlaka okucam teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Güneşim,
      Benim de ilk kitabımdı, diğer kitaplarını da almayı istiyorum :)) Umarım beğenirsin :))

      Sil
  2. İsmi benim de çok dikkatimi çekmişti ama filmini izleyip beğenmeyince kitabından da uzak durmuştum. Belki artık bi şans daha verebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi Poşet Kitap,
      Kitabı filmden ayrı değerlendirmek gerek tabii ama ben filmini de sevmiştim Poşet, o yüzden emin olamadım :)) Filminin yorumunu da üşenmezsem yazacağım :D

      Sil
  3. Bu cümle de bayağı ünlü oldu:))))okumadığım bir yazardı, sayende öğrenmiş oldum. Çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürükveben,
      Güzel cümle ama :)) Rica ederim, ben teşekkür ederim :))

      Sil
  4. Kitabı beğeneni çok duydum.
    Almak istediğim kitap sırasında birinci:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Le Yan,
      Sen de oku da, yorumlarını paylaş bizle :))

      Sil
  5. Gerçekten ismi kitabın içeriğini merak ettiriyor. Hiç aklımda olmadan bu samimi başlık için bile alınırdı diye düşünüyorum ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve Yanı,
      Katılıyorum kesinlikle :)) Başlık seçimi çok önemli ve yazar bunu başarmış :))

      Sil
  6. Benim de ilk ama şimdilik tek İlhami Algör kitabımdı.

    YanıtlaSil
  7. ben kitaptan önce fotoğraftaki deniz atına baktım ne kadar güzel boyanmış öyle :) kitabın ismi ilgi çekiciymiş, lhami Algör hiç duymadım kitapçıma gidince bakıcam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde'nin Blog Günlüğü,
      Çok teşekkür ederim :)) Boyamayı seviyorum da çok vakit alıyor :)) Umarım kitabı seversin :))

      Sil
  8. Daha dün alıp almamak arasında tereddüte düştüm, Goodread'teki yorumlarına baktım.. Genel olarak kötü yorumlar gördüm ve almaktan vazgeçtim.. Ama sen çok güzel anlatmışsın ya, pişman oldum inceden almadığıma. Sanırım kötü yorumları göz ardı edip bir şans vereceğim bu kitaba.. Eline sağlık :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde Türker,
      Şimdi ben de Goodreads yorumlarını inceledim de, gerçekten ne çok sevmeyen varmış. Şaşırdım :D Kitabı ben durum hikayelerine benzettim, durum hikayelerini seviyorum. Karakterlerin kafalarının içindeki dünyayı da okumak hoşuma gidiyor bu yüzden kitabı beğenmiş olabilirim :D Giriş cümlesi için bile okunur zaten 58 sayfacık :))

      Sil
    2. Aynen bende tam sepete ekledim bi Goodreads e bakıyım dedim. Yorumlar birbirinden kötü olunca hemen çıkardım sepetten ama şimdi almaya karar verdim. İlk alışverişimde alcam

      Sil
    3. Neşeli Kitap Vagonu,
      Umarım beğenenlerden olursun :)) Kitap alırken Goodreads'e bakmayan bir ben miyim? :D İyi ki almadan bakmamışım yoksa ben de almayabilirdim :))

      Sil
  9. Bende ilk gördüğümde ismine vurulmuştum kitabın. Uzun zamandır da okunacaklar listemde bekliyor. Belki de onun sırası gelmiştir artık. Hatırlattığın için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çakma Rapunzel,
      İsmi gerçekten güzel :)) İyi okumalar, beğenmen dileğimle :))

      Sil
  10. çok güzel bir kitaba benziyor hoşuma gitti senin o güzel anlatımın da olunca daha güzel oluyor tabi :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sessizkaldım,
      Teşekkür ederiim :)) Sevdiğim bir kitap oldu :))

      Sil
  11. Güzel bir kitaba benziyor. Çok güzel anlatmışsın. :) Listeme ekliyorum

    YanıtlaSil
  12. Uzun zamandır aklımda olan ama elimin almaya bir türlü gitmediği bir kitaptı, yazdıklarından sonra anladım ki dikkatimi bir şekilde çekmiş kitaplara mutlaka fırsat vermeliyim. Farkına varmamı sağladığın için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kiraz Çiçeği,
      Rica ederim, iyi okumalar :)) Ben de bir anlık kararla alıverdim, memnun kaldım :))

      Sil
  13. Çok güzel bir blogun var hemen takibe alıyorum benimkine de beklerim sevgiler ^^
    tekboynuzlupanda.blogspot.com

    YanıtlaSil
  14. ismini ben de çok seviyom içi de güzel diyosun taam. bu arada şu polisiye dergi 221B nefis valla ya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      İstanbul'a dönünce bakacağım o dergiye Deep, hiç dikkatimi çekmemiş :)) Teşekkür ederim :D

      Sil
  15. İsmi cidden güzelmiş,listeye ekledim:)

    YanıtlaSil
  16. bu kitap ne zamandır aklımdaydı sonra geçenlerde bir yorun gördüm hakkında biraz soğudum doğrusu kitabın zorlama bir şekilde yazıldığını söylüyordu. okuma listemden tamamen çıkmasa da aşağılara doğru bir düşüş yaşamıştı ama senin kitap hakkındaki yorumunu görünce fikrim tekrar değişti ilk fırsatta okunacaklar listemin başlarında tekrar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Roly Poly,
      O yorumları ben de okudum ama neden öyle düşündüklerini anlayamadım. Belki bazı cümleler çok komplikeydi, o yüzden bunu düşünmüş olabilirler. Ben çok beğendim, umarım sen de beğenirsin :))

      Sil
  17. Bende severek okumustum kitabi. Yazarin tarzi hosuma gitti benimde ilk İlhami Algör kitabimdi. Bana cok samimi icten gelmisti. Ve kapagina bayilmistim :) bende yorum yapmak istiyordum ama bu guzel yorumdan sonra biraz daha düşüneyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapçı Annem,
      Kapağı ve ismi.. harikalar gerçekten :D Diğer kitaplarının isimleri de ilginç, dikkatimi çekiyorlar :)) Çok teşekkür ederim, eminim ki sen kitabın hakkını veren dolu dolu bir yorumla karşımıza çıkacaksın :))

      Sil
  18. Fakat Müzeyyen Bu Derin Bir Tutku, kitabın adı da güzel paylaştığınız alıntılar da. Yazarla tanışmak için güzel bir fırsat gibi göründü bana... Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zülal Garipkuş,
      Evet, bence de tanışmak için iyi bir kitap :))

      Sil
    2. Bir sepetim var Müzeyyen'i ona attım :)

      Sil