15 Haziran 2016 Çarşamba

47) KİM BAĞIŞLAYACAK BENİ - BİRHAN KESKİN

birhan keskin, şiir, yorum

Metis Yayınları
175 sayfa


Şiir okumayı severim, şairlere hayranlık beslerim, bilirsiniz. Birhan Keskin’in ise daha özel bir yeri var ben de. Kendisi memleketlim olur! Okuduğum üniversiteden mezun olduğunu da söylemeden geçemeyeceğim.

Birhan Keskin’le tanışmamı da anlatmazsam olmaz tabii. :D Bunun için geçen senenin yarıyıl tatiline dönmemiz gerekir. Bir oda arkadaşım –Bilge- ve ben, öteki oda arkadaşımızın memleketine kalmaya gidecektik. Gitmemizden önceki gün, yurda döndük ve eşyalarımızı hazırladık.

Yarıyıl boyunca ayrı kaldığımız için anlatacaklarımız birikmişti. Saat 11-12’ye kadar konuştuk ve konu nasıl olduysa şiire geldi. Didem Madak’ın birkaç şiirini dinledik.

B: Birhan Keskin’in Taş Parçaları’nı biliyor musun? Onu da çok severim ama biraz uzun. Dinleyelim mi?
E: Hayır, bilmiyorum. Hadi aç.

Dinledik. O günden beri Taş Parçaları’nı sık sık dinlerim.

Şiir kitaplarını yorumlamak benim için romanlardan daha zor. Klasik olacak ama şiir, herkese göre farklı anlamlar taşıyabilir. Yine de Birhan Keskin’in şiirleriyle tanışmalısınız.

Kaktüs And Teksas, Eksik Cinayetler, Ruth, Apollon 2 gibi defalarca okuduğum ve okuyacağım şiirler var kitapta. Aslında sadece şiir değil, içimden bir parça, içimizden bir parça. Çizilmiş, kırılmış yanlarımız, belki de yaraladıklarımız.

Peki, şimdi kim bağışlayacak beni?*


*Kitap adını Penguen şiirinden almakta.



“Çıkılacak düzlüğü yok ki hayatın
Bulamadım anne serinliğinde bir iklim”

“Reddettim, bütün kesinlikleri, kalbim
bu hayale bir daha inansın diye
siyah… değişmiyor,
siyah, hala, nehir içimde
ve kalbim, anlamıyor
adalet yok, niye?”

“Birbirini tamamlamak üzere varolanlar
birbirini tamamlamıyor,
kendime dökülüyorum,
içime.”

“Ben büyüdüm
akasyalar öldü
üzgünüm.”

“Kadını dalga sesinden dokumuşlardı
ay ışıklı ve kumsallı.
Kırılıyordu.”


“hem unutma herkes birilerinin yarasını taşır uzaklara.”


24 yorum:

  1. Salıncakk :) ben şiir kitaplarını okuyamıyorum neden böyle valla çözemedim bak :( Sanırım lise dönemimden filan kaynaklı bi sevemedim gitti. Dur bende açıp dinleyeceğim senin için ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözde'nin Blog Günlüğü,
      Gözdeee, şiiri sevdin mi? :)) Çok güzel değil mi, benim de dinleyesim geldi :D

      Sil
  2. Şiir kitapları okuyamıyorum ben de. İnsanı duygulandırması falan gerekiyor sanırım ama ben okuyunca gülüyorum genelde :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalem Fili,
      Sana biraz duygu aktarımı yapayım blogcan :D

      Sil
  3. Merhaba Kağıt Salıncak,

    Birhan Keskin'i daha önce okumamıştım. Aktardığınız dizelerini sevdim ve onu okumak istedim :)

    Renkli günler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Engin Ergin,
      Umarım şiirlerini tamamen okuyunca da beğenirsiniz :))

      Sil
  4. "Varla yok arasında" şiirdeki bu sözü özetlemiş hayatı sanki...

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel .... Ne büyük mutluluktur şiir yazabilmek ...
    Ara sıra bazı bazı yüreğim ister bazı şairleri ...
    Kalemi güzel bana göre olanlarını yani ....
    Yoksa hepsinin kendine özel ;)
    Emeğine sağlık canım benim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Didemika,
      Yüreğim ister kısmı beni de tarif etti sanırım. Bir an sadece belli bir şairi okumak isteyebiliyorum :))
      Yorumuna sağlıık <3

      Sil
  6. Ben büyüdüm akasyalar öldü üzgünüm.. ah çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birdefnemasali,
      Bence de, o şiiri defalarca okudum :))

      Sil
  7. Çok güzelmiş Birhan Keskin'le sayende tanıştım :)
    Okuyacağım Taş Parçalarını.

    Bu arada yukarı çık butonun ne kadar da güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalem Kuklası,
      Hoşgeldin Kuklaa! :)) Umarım beğenmişsindir :))
      Küçük Prens, daima kalbimizde kalacak :))

      Sil
  8. Şu şiir sevgisinden bana da bulaştırır mısın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Naz,
      Benimkinin bir kısmını sana hediye edebilirim :))

      Sil
  9. benim de günümüzde en sevdiğim şair bu he :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,
      Tanıyan birini bulduğum için mutluyum Deep :D

      Sil
  10. Bilmedigim bir sairdi. Güzelmis siirleri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya'nın Spor Günlüğü,
      Evet, çok bilindik değil ama severim kendisini :))

      Sil
  11. Şiirler ile pek ilgilenemiyorum son zamanlarda ama Birhan Keskin adını duyduğum ve sosyal medyada sıkça şiirlerinden kesitler gördüğüm bir şair. Cidden çok sağlam ama.. Severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akela,
      Sevmene sevindim ki :)) Gerçekten güzel yazıyor :))

      Sil
  12. şiir okumayı pek beceremiyorum ama alıntılar pek güzelmiş! heves ettim okumaya:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Sevinci,
      Belki de sana şiiri sevdiren kitap bu olur :))

      Sil