24 Ekim 2017 Salı

98) O. HENRY


April Çizgi Klasik
Çeviri: Cihat Taşçıoğlu
144 sayfa


Yıllar önce, o kadar ki bir varmış bir yokmuş ile cümleye başlayabilirim, bir fuarda O. Henry ile Edgar Allan Poe’nın çizgi romanlarını almıştım. Kitaplığıma koymuştum.

Memleketteyken birazcık(!)grip olduğum için kitap okuyamayınca gözüme çarptılar. Ben de O. Henry’e başladım.

O. Henry, gerçek adı William Sydney Porter, Amerikan edebiyatında kısa öyküleriyle ünlüymüş ve öyküleri genelde şaşırtıcı sonla bitermiş.

Ayrıca bugüne kadar ben hiç kitabını okumamıştım.

Çizgi roman 13 bölümden oluşuyor. Her bölümde farklı çizerler, değişik bir O. Henry hikayesini konu almışlar.

En sevdiğim hikaye Magi’nin Hediyesi oldu.

Genel olarak çizimler de güzeldi.

Çizgi roman sayesinde O. Henry’nin kitabını almaya karar verdim. Bazı hikayelerinin verdiği umut hissini, ters köşe yapmasını sevdim. Eğer okuduysanız, hangi kitabını tavsiye edersiniz?

“Kentin köhne bir köşesinde, yağmurun çiselediği soğuk bir gecenin geç vakti herkes zanlıdır.”

“İnsanın bir dosta ihtiyacı varır. İçkinden içen, seninle birlikte dolanan, sırtını sıvazlayan ve durmadan senden ne kadar hoşlandığını anlatarak zamanını heba eden kişi değildir arkadaşın. Öylesi ancak gerçek dostun yoksa ihtiyaca karşılık verir.”




27 yorum:

  1. siz de bizim okuyamadıklarımızdan mısınız? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Eylemi,
      Okunacak ne çok kitap varken sınavların yaklaşmasına ne diyorsuuun? :D

      Sil
  2. Kitabı,yazarı ilk defa duydum.Alıntılar ilgimi çekti^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mavera,
      Yazarı okuma isteği uyandırdı bende de :))

      Sil
  3. Kitap fuarları hiç akla gelemeyecek kitaplara rastlatıyor. Yazarların kimi çalışmalarını okumuştum. Hayli önce. Anlatımınız ve alıntılarla canlandılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acemi Demirci,
      Yazarı ben de okumak isterim :)) Fuarların en güzel yanı sanırım bu :))

      Sil
  4. Çizgi romanlar hep eğlenceli ve güzel gelmiştir bana. Bu eser aynı hissi verir mi bilmiyorum ama denemek lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soluk Gölge,
      Çok çizgi roman okumadığım için belli bir karşılaştırma yapamıyorum :))

      Sil
  5. Selam Kağıt Salıncak. Çizgi romanı iyiyse kitabı daha da iyidir, çünkü genelde çizgi roman uyarlamaları aynı tadı vermiyor. Elbet istisnalar olur. Bu arada ikimizin de yazılarını çalmışlar,sayfamda yazdım bir bak istersen :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazlıhan,
      O zaman kitaplarını da okumalıyım...
      Sanırım şoktayım, her yerimiz hırsızlarla çevrilmiş :((

      Sil
  6. O'Henry'nin çok kısa öyküsünü okudum, bir çoğunu da internette Türkçe'ye çevirdim (öğrenciler internette yani ücretsiz bu tür şeyler bulamıyorlar, kitaplar da çok pahalı)severim kısa öykülerini, Magi'nin Hediyesi hakikaten çok güzeldir, ben ençok Saklı Hazine adlı öyküsünü sevdim, sonu dediğin gibi sürprizli. Eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Diğer hikayelerini ben de okumak isterim :)) Saklı Hazine'yi de merak ettim :))

      Sil
  7. merhabalar kuzucuk ben çizgi roman okumak için ölen ama bir türlü okuyamayan bir insanım. death note dan tutta birçok çizgi roman ve manga var kitap listemde ve ben yenisini eklemekten başka hiçbir şey yapmıyorum. buda eklendi mesela listeye of yahu okunacak kitap çok ama vakit yok. :( bu arada şu linke bir bak bakalım sana bu blogun yazısı tanıdık gelecek mi?
    http://yazarkadraj.blogspot.com.tr/2017/02/mim-uyarlamaca-ve-aklmda-deli-sorular.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sümeyye Kip,
      Ya ne kadar da ruh halleri birbirine benzeyen blogcanlar :D Bence de zaman yetersiz, zaten günümüz okulda geçiyor :((
      Bu blogu inceledim ve yazılarımın bir çoğunu kendisininmiş gibi yüzü kızarmadan paylaşmış. Fotoğraflarda da kağıt salıncak yazıyor. Gerçekten insanları anlayamıyorum, üzdü bugün beni.

      Sil
  8. Çok sevdim ben ya bu çizgi romanıı.😊

    YanıtlaSil
  9. o'henry ve kızıl şef çok sevdiklerimden...

    YanıtlaSil
  10. Ay vizeler yaklaşıyor kitaplarımı ödevlerden fırsat bulup okuyamıyorum .
    İşkence bu olsa gerek:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Le Yan,
      Bizim bugün vize takvimimiz açıklandı ve ben hala blogdayım tınınıııım :D Ve vizelerimizi bir haftaya tıkıştırmışlar üstelik hafta sonu da sınav olacağız :(((((

      Sil
    2. Benimde çalışasın hiç gelmiyor ne yapacağım bilmiyorum

      Sil
    3. Le Yan,
      Güçlü kalamıyorum :((

      Sil
  11. İlkay,
    Kitapkurtlarının problemlerinden biri de kitap aşermek değil mi :D

    YanıtlaSil
  12. Çizgi romanın kapağı çok ilgi çekiciymiş. :) Benim de hiç okumadığım bir yazar. :/ Bu arada geçmiş olsun, grip olmuşsun. Kendine iyi bak! ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem Akay,
      Teşekkür ederim, iyileştim ama umarım tekrar olmam :D

      Sil
  13. Bu sabah kızım benden kendisine çizgi roman almamı istemişti ve ben de ne alsam diye düşünüyordum. Harika bir tesadüf oldu bu. Bu arada benim de çocuk kitaplarım var. Selina'nın Maceraları... Seri şeklinde devam edecek şu anda Selina'nın Okul Macerası ve Selina'nın Yaz tatili var. Ormanımızı kurtarıyoruz da yolda... Blogunuzu çok sevdim ve hemen takibe başladım. Bana da beklerim www.idilob.com sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İdil,
      Kitaplarınızın isimleri ne tatlı :))
      O. Henry çocuklara yönelik bir çizgi roman olmayabilir, daha tatlı bir çizgi roman seçebilirsiniz :))

      Sil