26 Şubat 2017 Pazar

Mim: Uyarlamaca ve Aklımda Deli Sorular

Sevgili blogcanlarım beni mimlemişler. Yorum Atölyesi’nin sahipleri Sümeyye ve Esma yeni mim tasarlamışlar: Uyarlamaca. Kağıttan Dünyam ve Devrik Cümleler’in yazarları da beni Aklımda Deli Sorular’a mimlemişler. Hepinize çok teşekkürler. 💕

Ben de iki mimi beraber cevaplamaya karar verdim. O zaman başlayalım! :D



Uyarlamaca

1)Uyarlama dizi/film seyretmeyi sever misiniz? Ne sıklıkta uyarlama dizi film seyredersiniz?

Uyarlamaları izlemeyi severim ama genelde sonuçtan pek memnun kalmam. Önce kitabı okuyup, sonra filmi/diziyi izlemek tercihimdir ama bazen filmlerin de bana kazandırdıkları kitaplar olabiliyor. İzleme sıklığım ise, uyarlaması olan kitap okuma sıklığıma bağlı. :D

2)Şu zamana kadar en sevdiğiniz veya başarılı bulduğunuz uyarlama film hangisiydi? Cevabı neye göre verdiniz?

En sevdiğim uyarlama tabii ki de Harry Potter. Bazı karakterler –Ginny gibi- hayalimdeki tiplemeye uymasa bile, kitapların beyaz perdeye ustaca aktarıldığını düşünüyorum. Seride hissettiğim Harry – Ron – Hermione üçlüsündeki uyumu filmlerde de hissettim. Ne güzel dostlukları vardı değil mi?



3)Şu zamana kadar en sevmediğiniz veya başarısız bulduğunuz, uyarlamayı yapanlara "neden yaptınız bunu neden?" diye sorduracak uyarlama film hangisiydi? Neden böyle düşünüyorsunuz?

Hoşlanmadığım başka uyarlamalar da vardır ama soruyu okuduğumda aklıma Açlık Oyunları ve Bayan Peregrine’in Tuhaf Çocukları geldi.

Açlık Oyunları’nda oyuncuları sevememiştim, hiçbiri düşündüğüm gibi değildi. Kitaplarını –son kitabı hariç- bayılarak okumuştum. Böyle bir seriye daha kaliteli filmler gerekirdi.

Bayan Peregrine’e gelirsek, filmde karakterlerin yeteneklerinin değiştirilmesi beni rahatsız etmişti. Kitaba da bağlı kalmamışlardı. Uyarlama olmasaydı, süper bir filmdi derdim ama üzgünüm.

4)Şu zamana kadar en sevdiğiniz veya başarılı bulduğunuz dizi uyarlaması hangisiydi? Neden?

Pride and Prejudice / Aşk ve Gurur’un 1995 yapımı dizisi diyebilirim. Kitapla bire bir gibiydi ve Mr. Darcy yine gönülleri fethetti. :D

Ayrıca Çalıkuşu’nun 1986 yılında çekilmiş dizisini de severim. Kitaba sadık kalarak yapılan başarılı bir uyarlama olmuş.

Sherlock, Legend of the Seeker gibi dizileri de cevabıma ekleyebilirim. Son olarak masallara alternatif yol sunan Once Upon a Time’ı da çok seviyorum.



5)Şu zamana kadar en sevmediğiniz veya başarısız bulduğunuz uyarlama diziyi nedenleri ile birlikte söyler misiniz? 

The Vampire Diaries ve GoT bu gruba girebilir. Oyunculardan gereken elektriği alamadım, okurken hayalini kurduğum karakterlerden çok farklılar.

6)Diziye veya filme uyarlansa çok güzel olurdu, kesin izlerdim, uyarlanmasını isterdim dediğiniz bir kitap var mı?

Monte Cristo Kontu’nu okurken dizisi çekilse süper olur diye düşünmüştüm. Kaliteli bir yapım olursa, kitaba da bağlı kalınırsa zevkle izlerim.



Aklımda Deli Sorular

1)Almaktan vazgeçemediğin bir şey var mı?

Zor bir soru :D En çok aldığım şey kitap, vazgeçmek istemem ama gün gelirse durumlar değişirse kütüphaneden de kitap okuyarak devam edebilirim. Bu yüzden bayat bir espri olsa da nefes demek istiyorum. :D

2)Büyük, kocaman bir acı hissettin mi?

Sanırım hayır, umarım hissetmem. :D Ama şu an boğazım ağrıyor, büyükçe miktar gribim acı grubuna girebilir bence. :D

3)Altın günlerine dair korkunç bir anın var mı?

Benim korkunç anım çocuk bakmak.

Buradan gün katılımcılarına duyuru yapmak istiyorum. Lütfen, çocuğunuzu torununuzu torbanızı güne getirmeyin. Getiriyorsanız da sorumluluğunu alın. Sizin yüzünüzden “sevimli, asla yaramazlık yapmaz” çocuklardan çok çektim. Ufaklıklarla uğraşmayı sevsem, ilkokul öğretmenliği yazardım ama gördüğünüz üzere yazmadım. Tekrar belirtiyorum, sürekli mızmızlanan, ağlayan, şımarık torunlarınızı benden uzak tutun. :D



4)Özel bir yeteneğin olsa ne olmasını isterdin?

Şu an süper iyileşme gücü istiyorum. Siz de fazlalık var mı? :D

5)"Etraf ne der" diye düşünmeden hareket edebilir misin?

Duruma göre değişiyor. Ama genel olarak yaşadığım sosyal çevre ve kültürümüz insanı düşünmeye itiyor.

6)Hangi mevsimi seversin?

Her mevsimden şikayet etme yeteğine sahibim ama yazın şikayet edecek daha çok şey buluyorum. :D Kışın kar gibi mükemmel bir misafir dünyayı ziyafet ettiğinden kış diyeceğim galiba. :D



7)Blog yazmak sana ne kattı?

Daha düzenli kitap okuyorum ve eski okuduklarım hakkında ne düşündüğümü kolaylıkla bloguma bakarak hatırlayabiliyorum. Ayrıca çok sevdiğim blogcanlarla tanıştım.

8)En sevdiğin dizi, film, animasyon ve kitap hangileri?

Böyle sorulara cevap verirken çok zorlanıyorum. Bu yüzden son bir ayda izlediklerime ve okuduklarıma göre cevaplayacağım.

Dizi: Sherlock
Film: Cehennem / Inferno
Animasyon: Ters Yüz / Inside Out
Kitap: Monte Cristo Kontu

9)Düşlediğin hayatı yaşayabildin mi?

Hayır ama belki de düşlediğim hayatı yaşasam, yine başka bir hayat düşlerdim. Bunun sonu yok. :D

10)Gece yarısı uyanıp sevdiğiniz birinin nefesini dinlediniz mi?

Hayır, gece uyanırsam ‘hemen tekrar uyumam lazım’ düşüncesiyle gözlerimi kaparım.



Sonuna kadar okuyabildiniz mi bilmiyorum :D

Aklımda Deli Sorular mimini yapmayan var mı emin değilim, henüz yapmadıysanız mimlendiniz. Uyarlamaca’nın şanslı kişileri ise Devrik Cümleler, Kağıttan DünyamKitap EylemiMinerva’dan Notlar, Kore Fenomeni. Mimi diğer cevaplamayanlar da mesajı aldılar sanırım. :D


30 yorum:

  1. Aayy ben şok, sen mim yapıyor muydun? Ben seni mimlediğimde tepki vermeyince dedim mim herhalde yapmıyor :). 2. mim 3. cevap güldürdü :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneri Makinesi,
      Beni mimlemiş miydin, kaçırmış mıyım? :// Bakıyorum hemen :D Çılgın teyzeler ve yaramaz torunları, umarım burayı okurlar :D

      Sil
  2. Öncelikle mime katıldığın için çok teşekkür ederiz ve geçmiş olsun, umarım kısa zamanda iyileşirsin. 😊
    Bayan Peregrin'in filmini uyarlama olarak seven kimse yok sanırım, ben bakmadım ama her yerdw yorumlarını kötü görüyorum.
    Hayal ettiğimiz hayat sorusuna cevabını da çok sevdim, her zaman elimizde olmayan daha kıymetli görünüyor gerçekten. 😊
    Sherlock da benim uyarlama olarak çok sevdiğim nadir yapımlardan. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esma Tezgi,
      Teşekkür ederim, daha iyiyim :))
      Sherlock dizi olarak kitaplardan daha güzel bence :D

      Sil
  3. Açlık Oyunları nı beğenmiştim ben. Hatta her filmin öncekinden iyi olduğunu düşünmüştüm.
    Ah, Harry Potter :D Bizim için bitmeyecek :)

    YanıtlaSil
  4. Hayal ettiğimiz hayat konusunda aynı düşüncedeyim. O değil de ben güne hiç katılmadım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Kitap Hırsızı,
      Güne katılmayarak şanslı kesimde yer almışsın :D Ben de başkalarının evlerine gitmedim ama sıra bize gelince... :D

      Sil
  5. Düşlediğim hayatı yaşamadım ama yaşasaö da başka hayatı düşlerdim ha çok etkileyici kesinlikle de doğru. Bayan peregrineden kimse memnun değil galiba ha. Ben açlık oyunlarını izlemedim çünkü başroldeki kızı çok donuk buluyorum ama sende beğenmediğine göre gerçekten iyi iş çıkarmamışlar demektir. Got ve the vampire diaries i bende izlesem bile hiç uyarlama olarak başarılı bulamıyorum. Monte kristo yu aylar yıllar önce okumuştum. Bşr daha okuyasım dq gelmedi diyil. Valla bemim de farenjitim var bir yerlerden iyileşme yeteneğini bulursan benimle de bir parçasını bölüşürsen son derece mutlu olurum. Süper bşr mim daha doğrusu süper mimler olmuş. Katıldığına çok sevindim. Teşekkürlerrr :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sümeyye Kip,
      İyileşme yeteneği bulursam, yarısı senindir :D Açlık Oyunları'nda Katniss'i daha küçük biri oynamalıydı bence, duyguyu da tam veremedi dediğin gibi biraz donuk :D
      Ben teşekkür ederim :))

      Sil
  6. Keyifle okudum arkadaşım, Gurur ve Önyargı ile Çalıkuşu konusunda tıpatıp aynıyız:)benzer zevkleri paylaşmışız bu çok hoşuma gitti kız bak valla, billa kopya çekmedim senden haa:))))Darcy'nin tam evlenme teklifi yaptığı sahne de çok iyi olmuş, ay canım yaaa gelecek cevapla nasıl bozulacaktı zavallım:))) kışın karı da çok severim...şöyle lapa lapa yağmalı sabah bakınca her yer bembeyaz...oh misss

    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Bloggerlar olarak ortak zevklerimiz var bence, benzerliğe ben de sevindim kii :)) Bence de kar lapa lapa yağmalı, savurtarak yağınca mahvoluyorum ama seviyorum :D

      Sil
  7. Beni de iki ayrı mime aynı anda mimlemişlerdi.Birleştirmek aklıma gelmemişti :)) Ne güzel birleştirmişsin :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam,
      Birleştirmek güzel oluyor ama biraz uzun işte :D

      Sil
  8. Açlık Oyunları'nın filmlerini ben de sevmedim. Beklediğim gibi öyle aman aman bir şeyini göremedim. Bayan Perregine izleyen herkesin yarası sanırım.

    Altın günleri konusunda kesinlikle sana katılıyorum. Şu çocukları getirmeseler olmuyor :(

    Okurken çok keyif aldım,ellerine sağlık 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belle'nin Kütüphanesi,
      Kitapları sevip, filmlerine büyük umutlar bağlıyoruz, ondan böyle oluyor :((

      Sil
  9. Monte Cristo Kontu kesin ileride dizi olarak kitaplardan biridir ortada dönem dizisi kalmasın ona da sıra gelecektir :) Uyarlama miminden kaçmaya çalışıyorum etiketler geliyor:D Çok geçmiş olsun blogcan,yazın da çok keyifliydi eline sağlık *.*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devrik Cümleler,
      Bence de gelmeli ama umarım kaliteli olur :D Kaçmak istiyorsan, çaktırmadan kaçabilirsin blogcan :D Teşekkür ederim :))

      Sil
  10. İlkay Özgür,
    Teşekkür ederiiim :D mimini bekliyorum :D

    YanıtlaSil
  11. uyarlamaya beni mimlediğine emin misin , tekrar düşün desem :D

    YanıtlaSil
  12. Her mevsimden yakınabilme kapasitene çok güldüm,hahah :D

    Düşlediğimiz hayatı yaşasak da başka hayatı düşlerdik,bence de...

    Ve evet,Açlık Oyunlarındaki tipler hiç ama hiç hayalimdekiler değildi. O kızı da sevemedim gitti. Bir de x man da Mystique de yaptılar ya, ıyk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      Biraz donuk bir kız, duyguyu veremiyor :D
      Yine de düşlediğim hayatı deneyimlesem fena olmazdı :D

      Sil
  13. Aaa ikisi de çok güzel mimler ♥.♥ Nefes cevabın beni benden aldı :D En kısa zamanda yapacağım blogcanım, teşekkürler. :*

    YanıtlaSil
  14. Açlık Oyunları’nı önümüzdeki aylarda okuyacağım. Seriyi beğendiğini duyduğuma sevindim. Kitabını okumadığım için filmlerini izlememiştim, bu yüzden yorum yapamayacağım.

    Got'un oyuncularını seviyorum ben. Sadece dizi, kitaptan çok farklılaştı. Bir de aylarca ara verince insan ister istemez soğuyor.

    Monte Cristo Kontu'nda tam dizi çekilecek konu var. Bir sezonluk bir dizi olsa çok iyi olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Açlık Oyunları'nın kitaplarını sevmiştim, özellikle ilk kitabı :)) Umarım beğenirsin.
      Monte Cristo bence de bir sezonluk süper bir dizi olur hatta ikinci sezona bile olaylar sarkabilir :D

      Sil
  15. Selam, blogunuzu takipteyiz :). Bize de bekleriz

    http://gezgiccift.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  16. İlkay Özgür,
    Bakıyorum hemen :D

    YanıtlaSil