29 Eylül 2017 Cuma

90) VİŞNE BAHÇESİ - ANTON ÇEHOV



İş Bankası Kültür Yayınları
Çeviri: Ataol Behramoğlu
93 sayfa


Vişne Bahçesi, 19. yüzyılın ortalarını anlatan Anton Çehov’un bir oyunu.

Çehov tarzı hikayeleri sevdiğim ve instagramda hakkında olumlu yorumlar okuduğum için bu kitabını seçtim.

Böylece sosyal medya tarafından tekrar hayal kırıklığına uğratılmış oldum. Beklentimi yüksek tutmamayı ne zaman öğreneceğim, bilmiyorum.

Vişne Bahçesi’nde karakterlerin isimlerine alışmam zaman aldı, içlerinden sadece Trofimov’u sever gibi oldum.

Dönemin Rusya’sına kısaca göz atmak için güzel bir oyun olabilir ama büyük beklentileriniz olmasın derim ben.

“Seviyorum, seviyorum… Boynumda bir taş bu, kendisiyle dibe doğru çekiyor beni… Fakat seviyorum bu taşı ben, onsuz yapamam.”

“Ben özgür bir insanım. İster varlıklı, ister yoksul olun, sizlerin hepinizin değer verdiğiniz şeylerin benim gözümde havada uçan bir tüy kadar değeri yoktur. Sizler olmadan da yaparım ben, umurumda değilsiniz.”

“Sonbahar akşamlarında okuyacağız, çok kitap okuyacağız; önümüzde yeni, olağanüstü güzellikte bir dünya açılacak…”




31 yorum:

  1. Güzel bir konusu varmış

    YanıtlaSil
  2. Vişne Bahçesi'ni çok severek okurum. Çehov'un anlatım gücüne her okuduğumda daha fazla hayran olurum.

    Okulda girse araya kitap tozuna bir kez müptela olanın kurtuluşu yok galiba:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mukaddes'çe Konuşan Satırlar,
      Okul genelde okumama engel olmaz ama bu yıl daha az kitap okuyabileceğim gibi görünüyor, fazla yoğunum :((

      Sil
  3. Hep okumak istemiştim bu eseri ama bir türlü olmadı. Bende büyük beklenti içindeydim uyarınızı not ettim teşekkürler, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça,
      Beklentiniz olmazsa, seveceğinizi düşünüyorum, keyifli okumalar :))

      Sil
  4. Çehov'un birçok hikayesini okudum, çok severim ama bir türlü bunu okuyamadım. En ünlüsü de bu galiba. Çok teşekkürler tanıttığın için. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bücürük ve Ben,
      Bence hikayeleri daha güzeldi :)) Ben teşekkür ederim :))

      Sil
  5. biraz yorumlarını okuyunca bana hitap etmediğine karar verdim. sana keyifli okumalar diliyorumm :)

    YanıtlaSil
  6. Senin hızına yetişemiyoruz ki :) Valla tebrik ediyorum seni canım benim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam,
      Şu sıralar sadece çerez okuyabiliyorum :((

      Sil
  7. Çehov'un bu kitabını okumadım.Beklentiye girmeden notumu aldım.:)

    YanıtlaSil
  8. önemli ama tabikide sıkıcııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      Sıkıcı olacak kadar uzun bir kitap değil, sadece farklı olaylar bekliyordum :))

      Sil
  9. Bir dönem işimiz fidancılık olduğu için o zaman severek okumuştum :)

    YanıtlaSil
  10. İlkay,
    Kapağını ben de seviyorum :D

    YanıtlaSil
  11. Ah Kağıt Salıncak sayende canım çilek çekti! ^_^ Beklentileri ben de bazen çok yüksek tutuyorum, insanın elinde değil maalesef. :) Kitabın kapağı çok hoşmuş yalnız. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem Akay,
      Beklentileri günlük yaşamda da azaltmak lazım aslında :/ Evet, kapağı güzel :))

      Sil
  12. Şu sıra klasiklere sardım. Çehov severim ben. Klasikler sıkıcı ama garip bir şekilde okumasan olmuyor bir çoğunu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lady,
      Vişne Bahçesi sıkıcı değil ama ben umduğumu bulamadım diyelim :))

      Sil
  13. Çehov'un hiçbir oyununu okumadım ama bu sene Üç Kız Kardeş oyununu izledim. Bana hitap etmedi. Yine de bir iki kitabını okuyup şans vermek istiyorum. Umarım severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      Hikayeleri daha güzel bence tabii durum hikayesi seviyorsan :))

      Sil
  14. Ben hala Çehov okuyamadım, kısa zamanda okuyabilirim umarım, merak ediyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esma Tezgi,
      Okuyunca yorumunu bekliyor olacağım :))

      Sil
  15. Ah Çehov tarzı hikaye benim dersimde geçiyordu. O hafta onun ve bir hikaye tarzı daha vardı hikaye yazmamız istendi. Yazdım bende hala aklımda geçen dönemde yazmıştım. Okuyanlar çok beğenmişti :)
    Adamın tarzını öğrenip hikaye yazdım ama kitabını okumadım. Hemen alıp okumalıyım.
    İsmide çok tatlı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Le Yan,
      Yorumunu okuyunca edebiyat okumuyor olmam içimi sızlattı 😿 Güzel bir hikaye olduğuna eminim :))
      Bu kitabı tiyatro, bence hikayeleri daha güzel 🌸 keyifli okumalar 😘

      Sil
  16. Rahat ol edebiyatı normalden okumakta insanı her şeyden soğutuyor. Her kötü sonucun yanında iyi de tarafı oluyor ama genel olarak aşırı zor

    YanıtlaSil